Temperatura ideală pentru un somn bun. Câte grade trebuie să ai în casă, în funcție de vârstă

1976

Tu știi care e temperatura ideală pentru un somn bun? Contează foarte mult câte grade ai în casă, dacă vrei să te odihnești.

Te-ai gândit vreodată că există o temperatură ideală pentru un somn bun? Dacă vrei să te odihnești bine, află câte grade trebuie să ai în casă. Lucrurile sunt diferite în funcție de vârstă, spun cercetătorii.

Temperatura ideală pentru un somn bun

Un studiu realizat recent a arătat care este temperatura ideală pentru un somn mai bun. Zeci de persoane au participat și se pare că în funcție de vârstă, unele persoane au nevoie de temperaturi ceva mai ridicate, în timp ce altele de temperaturi mai scăzute.

Studiul a fost publicat în revista “Science of The Total Environment”. Potrivit sursei citate, temperatura ideală pentru un somn bun este între 15 și 19 grade Celsius.

Când vorbim despre oameni mai în vârstă însă, lucrurile se schimbă.

Mai exact, persoanele care au peste 65 de ani au un somn mai bun la temperaturi situate între 20 și 25 de grade. Pentru ca rezultatele să fie unele clare, 50 de persoane au participat la studiu.

Acestea au fost monitorizate timp de 12 luni și au avut vârsta de peste 65 de ani. Au purtat monitoare de somn, iar acestea au măsurat neliniștea, eficiența, dar și durata somnului. Evident, temperatura din cameră a fost și ea monitorizată.

Persoanele de peste 65 de ani au nevoie de temperaturi mai crescute

Chiar și așa, se pare că vârsta este esențială. Au fost persoane care nu au putut avea un somn mai bun la temperaturi de 25 de grade. În același timp însă, o mare parte dintre cei de peste 65 de ani s-au odihnit mai bine

Având în vedere datele obținute, cercetătorii au totuși un răspuns. Aceștia spun că temperatura ideală pentru un somn bun este de aproape 20 de grade. Ea poate fi totuși crescută sau scăzută, în funcție de preferințe.

Iar dacă nici temperatura nu te ajută să te odihnești așa cum ai nevoie, există alte trucuri. În cazul în care nu știai, poți să adormi în doar câteva secunde dacă faci anumite lucruri înainte de culcare.

Medicul Andrew Weil, spre exemplu, propune metoda “4-7-8”. Ce trebuie să faci și ce implică aceasta? Pare complicat, dar nu e deloc. În primul rând inspiră aerul pe nas cu gura închisă timp de 4 secunde.

Ulterior, 7 secunde menține aerul, iar alte 8 secunde expiră pe gură. După aproape trei repetări, vei vedea rezultatul.