Dieta Atkins, regimul care te poate slăbi dramatic. Care sunt principiile alimentare recomandate

55

Dieta Atkins propune restricția de carbohidrați. Prin dieta Atkins vei reuși să slăbești dacă ești o persoană organizată care poate urma etapele acesteia, destul de stricte.

Dieta Atkins este o dietă fără carbohidrați care permite carne, ouă, brânză dar restricționează categoric consumul de făinoase, fructe dulci și tot ce înseamnă dulce. Această dietă a fost lansată în anul 1970 de doctorul Atkins și a fost urmată de mii de oameni de pe glob. Astăzi, aceasta a suferit îmbunătățiri.

Pe vremuri, doctorul Atkins credea că epidemia de obezitatea este produsă de consumul exagerat de carbohidrați precum pâinea albă, dulciuri, făinoase. De aceea, el a făcut acestă dietă din care a eliminat complet aceste alimente. În schimb a fost pentru consumul de carne, ouă, lactate, grăsimi vegetale. Un lucru pozitiv este acela că dieta nu presupune numărarea caloriilor, cântărirea alimentelor sau ca persoana în cauză să aibă mese la ore fixe. De aceea, poate este o dietă iubită de mulți oameni.

În ce constă această dietă:

În dieta Atkins sunt eliminate din alimentație glucidele, ceea ce face ca organismul să consume surse alternative de energie, cum ar fi grăsimea depozitată în țesutul adipos. Aceasta este formată din 4 etape. În prima, consumul de carbohidrați este limitat sub 20 g/zi, 15 g dintre acestea provenind din sursă vegetală, cu un aport crescut de fibre în alimentare. Dar nu există nicio limitare la consumul de proteine sau de lipide, lucru care a făcut ca dieta să fie foarte apreciată de-a lungul anilor. În timpul celor 4 etape, cantitatea de carbohidrați va crește progresiv.

Ce ai voie să mănânci:

Ai voie să consumi: carne albă sau roșie, pește, fructe de mare, ouă, vegetale care au puțini carbohidrați. Ocazional ai voie și o felie de pâine, un fruct, puțin lapte, alune, semințe.

Care sunt avantajele acestei diete:

Această dietă duce la pierderea în greutate destul de repede. Mai exact, poți pierde până la 8 kilograme în primele 2 săptămâni.

Care sunt dezavantajele acestei diete:

Persoana în cauză nu are voie să consume precum pâinea, cartofi dulci, orez, dulciuri.

Este o dietă hipercalorică destul de restrictivă și greu de urmat.

Specialiștii spun că este o dietă dezechilibrată din punct de vedere nutrițional, cu un deficit de carbohidrați care poate duce la anumite probleme precum: slăbirea organismului, apariția stării de vomă, de greață, constipație.

Această dietă nu încurajează consumul de fructe și legume și de aceea nu este considerată una chiar sănătoasă pe termen lung.

Atenție! Dacă ai de gând să ții această dietă ai grijă să nu te anemiezi în lipsa fructelor. Așa că întrebă medicul. Este posibil să ai nevoie de suplimente cu vitamine având în vedere că nu le vei putea obține din consumul de fructe și legume proaspete.

loading...