De ce te trezești obosită, chiar dacă nu dormi puțin. 5 greșeli pe care le faci

38

Dacă ți se întâmplă des să te trezești cu cearcăne imense și cu dorință de a mai dormi cel puțin câteva zeci de minute de somn, e timpul să renunți la anumite lucruri. Care sunt greșelile pe care le faci? Avem mai jos o listă întreagă:

  • Nu pătrunde suficiență lumină în cameră

Jaluzelele te ajută să adormi, dar și să rămâi adormită. Asta pentru că lumina zilei nu pătrunde în cameră, iar organismul tău nu va ști că este timpul să te trezești. Soluția? Caută jaluzele sau perdele care să blocheze luminile care te deranjează noaptea, dar care permit ca lumina zilei să ajungă în cameră.

  • Adormi târziu

Dacă ești o persoană activă, cu siguranță ai observat că nu îți mai rămâne timp suficient pentru odihnă. Majoritatea oamenilor au nevoie de aproximativ șapte ore de somn, altfel se trezesc epuizați. Mai mult, lipsa somnului poate duce la un sistem imunitar mai slăbit, dar și la creșterea apetitului alimentar.

Stabilește o oră de culcare pe care să o respecți și în weekend.

  • Nu renunți la griji

Este greu să scapi de nervii provocați de o întâlnire care a mers prost sau să nu te gândești de grijile provocate de plata facturilor, însă faptul că îți fuge mintea la situații stresante te împiedică să te odihnești corespunzător.

Găsește o soluție de a-ți elibera mintea. De exemplu: notează câteva rânduri într-un jurnal, discută problemele cu o persoană dragă sau fă sport.

  • Amâni alarma de minim 5 ori

Dacă ești una dintre persoanele care își pun peste 5 alarme dimineața, trebuie să știi că îți faci mai mult rău decât bine. Chiar dacă reușești să dormi câteva minute până la următoarea alarmă, somnul acesta nu este unul de calitate fiindcă este întrerupt. Fă-ți o favoare și pune-ți alarma să sune o singură dată, însă mai târziu.

  • Consumi alcool sau cafeină înainte de somn

Un pahar de vin are multe beneficii pentru sănătate, însă dacă bei vin înainte de ora de culcare, asta te va împiedica să ai un somn liniștit. Pe de altă parte, o ceașcă de cafea te va ține trează întreaga noapte.

Sursa foto: iStock/ Getty Images

loading...