De ce este recomandat să dormi dezbrăcată. Argumentele aduse de oamenii de știință

80

Noaptea este momentul în care corpul se odihnește și se pregătește pentru o nouă zi, iar să dormi 7-8 ore este esențial. Calitatea somnului și cum ne aranjăm spațiul pentru odihnă depinde doar de noi.

De-a lungul timpului, mulți cercetători au încercat să clarifice dacă este mai bine să dormim cu haine pe noi sau fără. Surprinzător, rezultatele tuturor testelor indică același lucru: dormitul fără haine ne aduce o mulțime de beneficii. Iată câteva dintre acestea:

  • Te odihnești mai bine

Creierul tău are nevoie de somn. Un studiu realizat în cadrul Universității din Rochster a constatat că atunci când dormim, creierul elimină toxinele reziduale acumulate pe parcursul unei zile solicitante din punct de vedere intelectual.

În cazul lipsei unui somn de calitate, toxinele rămân în creier, ducând la diminuarea capacității de gândire. Acest lucru încetinește capacitatea de a procesa informații și a rezolva probleme, ucide creativitatea și degradează starea de spirit.

Cercetătorii de la Universitatea din Amsterdam au descoperit că scăderea temperaturii pielii asigură un somn profund și reduce numărul de treziri pe timpul nopții. A dormi în pielea goală este o modalitate bună de a scădea temperatura pielii.

  • Reduce stresul

Stresul duce la degradarea sistemului imunitar, crește riscul de boli de inimă, depresie și obezitate. Cu alte cuvinte, stresul crește nivelul cortizonului.

Cortizonul este un hormon secretat de glandele suprarenale, fiind esențial pentru funcționarea normală a corpului, mai ales când suntem supuși stresului fizic sau psihic, însă poate fi și dăunător organismului.

Să dormi goală te ajută să-ți păstrezi temperatura corpului la un nivel optim, astfel încât corpul tău să elibereze cortizon în condiții normale. Dacă dormi supraîncălzită, nivelul de cortizon tinde să rămână ridicat chiar și după ce te trezești.

  • Împiedică îmbătrânirea

În plus, păstrând temperatura corpului sub 21 de grade Celsius în fiecare noapte îți poate ajuta organismul să regleze nivelurile de melatonină și hormonul de creștere.

Aceste substanțe, care ajută corpul la prevenirea îmbătrânirii, sunt esențiale pentru sănătate. Când dormi îmbrăcată, temperatura corpului crește și împiedică utilizarea eficientă a acestor hormoni. 

  • Pielea respiră

Părțile intime, subrațul și picioarele nu prea au contact cu aerul de-a lungul zilei și de cele mai multe ori sunt acoperite cu mai multe straturi de haine.

Noaptea este ocazia perfectă să-ți lași pielea să respire corespunzător pentru a diminua riscurile unor boli de piele, provocate din cauza umezelii.

  • Te ajută să arzi calorii

Să dormi dezbrăcată te poate ajuta să scapi de kilogramele nedorite. Cercetătorii de la Institutul National de Sănătate din S.U.A. au constatat că menținerea unei temperaturi scăzute în timp ce dormim accelerează metabolismul. Acesta încearcă să mențină corpul cald și astfel arde calorii.

Sursa foto: iStock/ Getty Images
loading...