Câți pași trebuie să mergem zilnic pe jos pentru o viață sănătoasă.

119

Specialiștii recomandă să parcurgem cel puțin 10.000 de pași pe zi, dar care este numărul necesar pe care trebuie să îl bifăm pentru a resimți efectele benefice ale mișcării asupra sănătății?

Noile cercetări sugerează că numărul pașilor pe care trebuie să îi facem poate fi dependent de vârsta noastră. Oamenii de știință au constatat că femeile care au făcut 4.400 de pași în fiecare zi au avut o rată de deces cu până la 41% mai mică decât cele care au mers cu 1.700 de pași mai puțin.

“Este un număr foarte mic de pași, aproape oricine poate face acest lucru”, a spus I-Min Lee, autorul principal al noului studiu și epidemiolog în cadrul Departamentului de Medicină Preventivă al Spitalului Brigham și al Women’s Hospital din Boston.

“10.000 de pași, strategie de marketing”

Ea a adăugat că interesul pentru numărarea pașilor a determinat-o să caute originea credinței conform căruia 10.000 de pași pe zi te ajută să ai o sănătate mai bună.

“Acest număr a fost mai putin bazat pe știință decât pe scopurile de marketing”, a explicat I-Min Lee.

Așa că ea și colegii săi au strâns date de la aproape 17.000 de femei, cu vârsta medie de 72 de ani, care timp de șapte zile au purtat pe șolduri dispozitive care numărau pașii, precum și viteza. Apoi, acestea au fost urmărite atent timp de patru ani sau mai mult.

În acest interval, 504 dintre femei au murit. O analiză a datelor a arătat că dintre aceste decese, 275 de femei au făcut parte din grupul celor mai puțin active și au avut o medie zilnică de numai 2.700 pași.

Participantele care aveau activitate scăzută s-au dovedit a avea cel mai mare risc de deces, a arătat studiul. În comparație cu ele, femeile care au parcurs în medie 4.400 de pași pe zi au avut o rată de 41% mai mică de deces, a remarcat Lee.

Se pare că pe măsură ce numărul de pași crește, riscul de mortalitate scade. Cele mai bune rezultate le-au avut femeile care bifau 7.500 de pași zilnic. Odată trecut acest nivel, cercetătorii nu au mai observat beneficii suplimentare asupra sănătății.

Sursa foto: iStock/ Getty Images
loading...