Legătura dintre odihnă și pierderea în greutate. Cât trebuie să dormim pentru a slăbi

131

Daca ti se pare dificil sa pierzi in greutate tinand o dieta combinata cu sport, Dr. Rizwana Sultana, specialist in medicina somnului, spune ca este posibil sa scapam de kilogramele nedorite daca dormim un anumit numar de ore.

In 2016, un studiu arata ca somnul este vital in echilibrarea hormonilor, printre care grelina si leptina. Grelina este hormonul opus leptinei, deoarece declanseaza senzatia de foame, inhiband-o pe cea de satietate.

Cand suntem obositi, nivelurile grelinei cresc si cele ale leptinei scad, ceea ce duce la imposibilitatea de a spune daca suntem satui si astfel mancam mai mult.

In timpul somnului se produc multi hormoni, inclusiv cel de crestere, ceea ce duce la dezvoltarea musculara. Aceasta ajuta cresterea in copilarie si ajuta la mentinerea tesutului corporal sanatos si a masei musculare in timpul maturitatii, explica medicul.

Dar cat ar trebui sa dormi pentru a te simti si arata mai bine? Ei bine, conform dr. Sultana, in jur de sapte pana la noua ore pe noapte, daca incerci sa piezi in greutate.

Sursa foto: iStock/ Getty Images
loading...