Alimentele sănătoase care provoacă insomnii. Ce să nu mănânci înainte de culcare

114

Alimentele grase sau picante nu doar că pot balona, dar pot cauza și insomnii, motiv pentru care este recomandat să stai departe de ele cu 4-6 ore înainte de culcare. Există, totuși, și opțiuni pe care le-ai considera sănătoase care au același efect asupra somnului. Iată care sunt:

Ciocolata neagră

Este plină de antioxidanți, iar studiile au demonstrat că este foarte bună pentru sănătate. Totuși, nu este indicat să o mănânci înainte de culcare. Chiar și o pătrățică de ciocolată neagră are destulă cofeină cât să nu te lase să adormi.

Cașcavalul

“Brânzeturile bogate în grăsimi saturate precum cheddarul, parmezanul sau cele elvețiene pot fi o provocare pentru digestie. Dacă te întinzi prea repede după ce ai mâncat, e mai ușor ca refluxul de acid să aibă loc, cauzând disconfort și arsuri în piept”, a spus nutriționistul Maggie Moon.

Un hamburger suculent

Carnea de vită este o sursă excelentă de proteine și fier. Din păcate, poate dura ceva timp până la digestia proteinei și grăsimii din burger. Din acest motiv, orice fel de mâncare grasă trebuie să fie evitată cu cel puțin 4 ore înainte de a merge la culcare.

O alternativă mai săracă în proteine este puiul la grătar sau pieptul de curcan, care are mai puține grăsimi saturate.

Ceaiul Matcha, sub orice formă

Matcha, o formulă a ceaiului verde, este un ceai sub formă de pudră, iar acest produs este folosit la prăjituri, smoothie-uri, salate și multe altele.

Gustările care conțin Matcha pot avea aproximativ 30 de grame de zahăr pe porție. Potrivit American Heart Association, femeile ar trebui să își limiteze consumul de zahăr la nu mai mult de 25 de grame pe zi. În caz contrar, “pot să se trezească în mijlocul nopții dorind o altă gogoașă sau gustare”, explică nutriționistul.

În plus, ceaiul verde conține cafeină, aproximativ aceeași cantitate ca într-o ceașcă de cafea. 

Mezelurile

Dacă cina ta include mezeluri, avem vești proaste pentru tine. Din cauza numărului ridicat de sodiu, aceste produse te vor balona și te vor face să consumi multa apă, ceea ce va duce la întreruperea somnului pentru drumuri la baie.

“Le recomand clienților să se concentreze pe o alternativă cu un conținut mai scăzut de sodiu care să conțină totuși proteine, cum ar fi untul de arahide”, spune nutriționistul Moon.

loading...