Alimente care cresc imunitatea. Trebuie să le consumi cât de des posibil

151

În orice anotimp este momentul prielnic pentru a începe o cură de întărire a imunității organismului. Noi îți spunem ce alimente să consumi pentru a întări capacitatea organismului de a lupta cu infecțiile.

Ceea ce mâncăm ne afectează direct sănătatea. Un studiu efectuat pe o perioadă de 10 ani, a descoperit că oamenii care trăiesc sănătos și urmează o dietă bogată în fructe și legume antioxidante au cu 50% șanse de a trăi mai mult decât voluntarii studiului cu o dietă mai puțin sănătoasă. (sursa: Dieta longevitatii Gary Small, Gigi Vorgan).

Iată alimentele-minune pe care să le consumi!

1. KEFIRUL

Este o băutură fermentată din lapte care conține bacterii probiotice și fermenți naturali cu efecte benefice.

Are un conținut ridicat de vitamine (complexul de vitamine B, caroten, vitaminele E, D și K), minerale (potasiu, fosfor, magneziu, zinc, iod, fluor, calciu) și proteine ușor digerabile. Are proprietăți antibiotice și antifungice.

Este benefic în tratarea diferitelor afecțiuni: tuberculoză, alergii, probleme de digestie, candidoză, etc.

2. GHIMBIRUL

Este unul dintre cele mai cunoscute condimente. Sunt binecunoscute proprietățile antivirale și antibacteriene ale rădăcinii de ghimbir.

În caz de răceli, infecții respiratorii, gripă, ceaiul de ghimbir te pune repede pe picioare. Ceaiul ajută și în caz de greață.

Tinctura de ghimbir este utilă în durerile de gat. Ghimbirul stimulează digestia și curăță organismul de toxine.

Consumul de ghimbir activează forțele de apărare ale organismului, îmbunătățește memoria.

3. CEAIURILE

Ceaiurile sunt importante atât pentru prevenirea unei imunități scăzute, cât și pentru creșterea imunității. La începerea sezonului rece și nu numai, consumă cât mai multe ceaiuri.

Ceaiul negru și ceaiul verde conțin polifenoli și flavonoidă ce ajută în combaterea bolilor.

Ceaiurile cu efecte benefice în creșterea imunității sunt cele din: arnică, echinaceea, cătină, afin, busuioc, lavandă, măceș, muguri de soc, mușețel, iasomie, tei, cimbrișor, muguri de pin, muguri de plop, mentă, precum și ceaiul verde.

De asemenea, în farmacii există ceaiuri speciale pentru stimularea imunității care conțin o combinație optimă de plante deosebit de eficientă. Bea zilnic ceaiuri calde, cu suc de lămâie și îndulcite cu miere.

4. FRUCTUL DE NONI

Planta noni este un copac tropical ce crește în Tahiti, Malaezia, America de sud.

Fructul de noni și sucul obținut din acest fruct sunt un foarte bun tonic general, redau vitalitatea întregului organism, având proprietăți stimulatoare, antimicrobiene și analgezice. Sucul de noni este indicat în perioadele de stres fizic și psihic.

Fructul de noni conține vitamine, (A, C, beta-caroten, B3), minerale (seleniu – important pentru imunitate, fier, potasiu), oligoelemente, enzime, antioxidanți.

5. CIUPERCI

Și acestea ajută la sporirea imunității, dacă sunt consumate cu regularitate. Proteinele vegetale și alți compuși conținuți de ciuperci activează sistemul de apărare a organismului, prevenind astfel dezvoltarea de celule anormale sau canceroase.

Ciupercile, atât cele comestibile, cât și cele medicinale, conțin proteine de calitate, ușor de digerat, vitamine din complexul B și vitamina E, mult fosfor și potasiu.

Acești antioxidanți din compoziție reduc riscul de a face răceli severe și joacă un rol important în sănătatea sistemului imunitar.

Studiile relevă și faptul că ciupercile au efect antiviral, antibacterian și combat apariția tumorilor.

În medicina chineză, ciupercile din soiurile reishi, shiitake și maitake sunt un tonic pentru creșterea imunității, cu efect cardio-vascular și anticancerigen remarcabil.

6. AFINE

Afinele și-au dovedit eficiența sporită în blocarea agenților patogeni care atacă sistemul imunitar. Sunt bogate în vitamina C, K si E, fibre și foarte mulți fitonutrienți.

Au un conținut important de substanțe fitochimice cum ar fi acizii fenolici, proantocianinele, antocianinele, flavonoidele și acidul elagic, o componentă naturală ce poate inhiba creșterea tumorilor.

Pentru creșterea imunității se recomandă o cură cu fructe timp de 20 zile. Deosebit de utilă este și tinctura din afine, mai ales dacă o combini cu echinaceea și cu o serie de produse apicole

7. PEȘTE

Un aliment deosebit de hrănitor, o sursă excelentă de proteine ușoare ce conține toți aminoacizii esențiali.

Este o sursă de vitamine (A, B6, B12, D – importantă pentru asimilarea calciului, E) și minerale (fosfor – pentru sănătatea oaselor, iod, potasiu). Grăsimea de pește, variabilă de la o specie la alta, este bogată în acizi grași esențiali, omega-3 și omega-6.

Cele mai recomandate specii de pește pentru consumul regulat (minim de două ori pe săptămână) sunt: păstrăvul, heringul, somonul, macroul și sardina. Conține foarte mult zinc, substanță care întărește imunitatea și ajută la dispariția inflamațiilor, stimulând regenerarea celulelor și accelerând cicatrizarea rănilor.

8. USTUROI

Este un adevărat cocktail antioxidant, având în compoziție mangan, zinc, seleniu, germaniu, vitaminele A și C. Este recunoscut ca stimulant al sistemului imunitar care crește puterea celulelor albe.

Consumul de usturoi poate încetini sau împiedica apariția unor afecțiuni: ateroscleroza, bolile inflamatorii, bolile degenerative, alergiile, tensiunea ridicată, infecțiile respiratorii etc.

Consumul regulat de usturoi stimulează sistemul imunitar, reechilibrează nivelul zahărului în sânge, previne atacurile cardiace, ajută la metabolizarea grăsimilor, ajută la prevenirea cancerului. Usturoiul are proprietăți anti-virale și antifungice (omoară ciupercile).

Consumul zilnic de usturoi dă rezultate și în tratamentul faringitelor, al infecțiilor intestinale și previne complicațiile gripale.