Sarcina pe săptămâni: săptămâna 4

0
80

Este o săptămână decisivă: dacă menstruația depășește termenul, înseamnă că s-a produs conceperea. Vei fi mămică!

La sfârșitul primei luni de sarcină s-ar putea să fii indusă în eroare. Asta pentru că ai putea observa o mică sângerare. O vei putea însă ușor distinge de sângerareade la ciclu, pentru că e mult mai puțin abundentă și trece mai repede. Ea se datorează procesului de implantație, când sarcina se prinde efectiv de mucoasa uterului.

Multe femei sunt înșelate de această sângerare ușoară și cred că nu sunt însărcinate, ceea ce are drept rezultat o estimare eronată cu până la patru săptămâni a sarcinii.

Continuă și schimbările prin care treci în mod normal în această perioadă premergătoare menstruației. Una dintre ele: sensibilitatea sânilor și creșterea lor în volum. De obicei, acesta este primul semn exterior al sarcinii.

Cam acum este momentul în care testele de sarcină devin pozitive. Hormonul sarcinii, denumit hCG, poate fi detectat chiar și în cantități extrem de mici în sângele tău și în urină.

De-acum vom începe să vorbim tot mai concret și mai mult despre bebe. În scurt timp, o parte din celulele structurii cistice se transformă, devenind un disc embrionar. Perimetrul inundat cu fluid se transformă în cavitatea amniotică în care trăiește embrionul.

Țesutul placentar crește și invadează mucoasa uterină, așa cum o plantă își înfinge rădăcinile în pământ. Acum se stabilește și o interconexiune cu sistemul tău circulator. Vasele sangvine din zona placentei se dilată pentru a alimenta cu sânge sarcina în continuă dezvoltare. Odată ce sarcina este confirmată, 85% din bebelușii care urmează să se nască vor supraviețui.

Încearcă să eviți alimentele de tip fast food, care sunt bogate în grăsimi și sare. Consumate ocazional, acestea nu-ți fac totuși rău.

Acum începi să ai nevoie de o cantitate mai mare de calciufierproteine și alte vitamine. Așadar, să nu-ți lipsească de la masă următoarele alimente:

– Calciu: lapte, brânză, iaurt, migdale, legume
– Fier: pui, pește, carne roșie, fasole, cereale, ouă, orez, pâine integrală, spanac
– Acid folic: legume verzi, soia, banane
– Carbohidrați: fructe și legume proaspete, nuci, paste, cartofi
– Vitamina C: citrice, căpșune, ardei gras
– Vitamina B12: carne roșie macră, produse lactate, pui, pește
– Acizi grași Omega 3: somon, hering, sardine, semințe cânepă
– Zinc: Carne, mazăre
– Apă: bea cel puțin 8 pahare pe zi, pentru hidratare

Idee pentru tați: Mami te ignoră, fiind cu ochii pe calendar sau pur și simplu pare neajutorată? Oricare ar fi reacția ei în această perioadă, e normal. Trece printr-o stare de emotivitate accentuată.

storefashion.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Scrieti un comentariu
Va rugam sa va scrieti numele