Sarcina pe săptămâni: săptămâna 2

0
151

Nu mai ai nicio îndoială că vei fi mămică? E timpul pentru o dietă sănătoasă, dublată de multivitamine și acid folic.

Corpul tău începe să pregătească o căsuță mică și confortabilă, construită din țesut celular. Burtica va crește în diametru pe zi ce trece, astfel încât bebelușul, care va începe să crească și el, să se poată adăposti în ea pe parcursul celor 9 luni.

Primele 2 săptămâni sunt cele mai efervescente. În primul rând, trebuie să te obisnuiești cu gândul că statutul tău s-a schimbat pentru totdeauna. O să începi să fii cuprinsă de sentimente contradictorii: bucurie, teamă, speranță, curiozitate, iar teamă și bucurie.

Aceste schimbări bruște de spirit nu sunt datorate doar ineditului prin care treci, ci și schimbărilor fiziologice pe care corpul tău le are de înfruntat. E foarte important să comunici orice posibilă angoasă medicului tău, care te poate orienta, dacă e necesar, către un psiholog.

Lucrurile încep să se precipite. Multe dintre noi au așteptat îndelung acest moment, pe care l-au amânat din diverse motive: lipsa unei case, a unui serviciu stabil sau a unui partener potrivit pentru rolul de tătic. Acum, că în sfârșit a venit, nici nu știi de ce să te ocupi mai întâi.

Simptomele neplăcute despre care se tot vorbește în primele luni de sarcină, probabil că nu îți dau încă bătăi de cap. Prima și a doua săptămână sunt cele în care au loc ovulația și fertilizarea. Corpul tău produce estrogen și progesteron în diferite cantități, pregătindu-se astfel pentru ovulație. În această perioadă pot apărea crampe ușoare în zona abdominală.

Oboseala pronuntață, lipsa menstrei, greața, sânii sensibili la palpare, nevoia de a urina frecvent, un gust metalic în gură sau episoadele de insomnie sunt tot simptome care îți arată că ești pe drumul cel bun.

Încă din primele săptămâni de sarcină este absolut necesar să treci la un stil de viață sănătos. Optează pentru o dietă bogată în nutrienți și vitamine, pentru mâncarea preparată în casă și fă mișcare, de preferat în aer liber și curat. Elimină sau redu pe cât posibil sursele de stres.

În plus, dacă nu ai început încă și dacă vrei să te bucuri de o sarcină fără probleme, este timpul să iei suplimente prenatale, prescrise de medicul obstetrician.

Idee pentru tați: Dacă mami are un ciclu regulat la 28 de zile, este timpul să te bucuri, ați reușit! Dar nu uita, e nevoie de tine pe toată perioada sarcinii, nu doar în momentul concepției.

storefashion.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Scrieti un comentariu
Va rugam sa va scrieti numele